דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיתוג אישי - כיצד עושים זאת נכון? 

מאת    [ 23/05/2012 ]

מילים במאמר: 377   [ נצפה 2084 פעמים ]


המונח "מיתוג" מתייחס לניסיון לשלוט על התפיסות הרווחות אצל הציבור לגבי מוצר, רעיון מסויים, ארגון פוליטי וכדומה. בדרך כלל מתייחסים למיתוג כאל משהו שקשור לחברות ובתי עסק, אך קיים תחום שלם של מיתוג אישי שבו משתמשים באמצעי מיתוג כדי לקדם אנשים בתחומים הפוליטיים, האישיים, המקצועיים או העסקיים.

המונח מיתוג אישי הומצא על ידי איש השיווק טים פיטרס לפני כחמש עשרה שנה. מיתוג המופעל על אדם פרטי מנסה להשיג את אותן מטרות אליהן מנסים להגיע כאשר בונים מותג עסקי לכל דבר. האדם אשר עובר את תהליך המיתוג מבקש להגיע למצב שבו הוא מעורר תחושות, רגשות ודעות מסויימות (חיוביות כמובן) בקרב קהל היעד שלו. קהל יעד זה יכול להיות צרכנים פוטנציאליים של מוצר שמוכר אותו אדם, אך גם מצביעים פוטנציאליים, מעסיקים, בני זוג וכדומה. למעשה לכל אדם קיים מיתוג אישי כלשהו, גם אם הוא אינו מנהל בהכרח תהליכי מיתוג כאלה,  שמשתקף באופן בו דמותו נתפסת מבחוץ. אלה שלא תמיד מדובר במיתוג חיובי, כזה המשרת את המטרות של אותו אדם, ולצורך השינוי עליו תחילה להיות מודע לאופן בו הוא ממותג על ידי קהלי היעד שלו (גם משפחה וחברים הם לצורך העניין קהל יעד) ולפעול לשינו תדמיתי חיובי.

מיתוג אישי עושה שימוש בכל האמצעים התדמיתיים אשר יכולים להיות אפקטיביים לגבי קהל היעד של המיתוג. באופן טבעי, לאנשים פרטיים אין את האמצעים שיש לחברות ובתי עסק, ולכן עליהם להשתמש בעיקר באמצעים אשר משיגים תוצאות ללא צורך בהשקעה של מאות אלפי שקלים. יחד עם זאת ניתן לציין מקרים בהם האדם העובר מיתוג אישי הוא בעל אמצעים, בין אם מדובר באיש עסקים ובין אם מדובר למשל בדמות פוליטית שמאחוריה עומדים תורמים ומממנים.

אחד האמצעים היעילים ביותר בהם ניתן לעשות שימוש כאשר מבקשים לבצע מיתוג אישי ללא השקעה כספית מוגזמת הוא שימוש ברשת האינטרנט. לתדמית המקוונת של אדם בעולם הווירטואלי של הרשת יש כיום השלכות רבות על גורלו בעולם המציאותי, ולכן מאמץ נכון שמושקע בתחום זה יכול להיות מאמץ משתלם.

מיתוג אישי ברשת האינטרנט יכול להיעשות, למשל, באמצעות אתר תדמיתי פעיל אשר מקדם מסרים חיוביים על אותו אדם, אך גם עידוד מסרים חיוביים כאלו בפורומים, בלוגים וברשתות החברתיות. עוד אמצעי בו ניתן להשתמש הוא קידום במנועי החיפוש כדוגמת גוגל, כדי שחיפוש אחר שם האדם (או אחרי מושגים שרלוונטיים לפעילותו) יביא בראש הרשימה תוצאות כמו אתר הבית שלו או התייחסויות חיוביות שלו באתרים אחרים.

רונן צור - מקדם אתרים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב